04 September 2012

Câte ceva despre Mob!lers

Zilele astea a apărut în presa online un incident neplăcut despre Samsung și un blogger indian și anume că a fost invitat ca „mobiler” să participe la Unpacked și IFA în Berlin, însă mai apoi s-a trezit blocat și nesusținut în Germania. Până aici i-aș plânge de milă, însă detaliile poveștii complică treaba. În primul rând este vorba de doi bloggeri în aceeași situație, însă al doilea nu s-a exteriorizat în presă. În al doilea rând este esențial faptul că au fost invitați în calitate de „mobiler”, nu o vacanță all-expenses-paid la spa. 

Ce înseamnă să fii mobiler?

 

Programul din România este unul dintre cele mai tinere (împlinim un an în octombrie), iar eu fac parte din el abia din luna martie. Însă în aceste șase luni nu doar că am gustat din plin experiența, dar m-am și bucurat de fiecare secundă.

Un mobiler este un ambasador de brand pentru Samsung, așa că avem și niște îndatoriri serioase. În primul rând imaginea e totul, începând de la articolele și videourile făcute până la conduita publică. În al doilea rând deși ne distrăm și călătorim mult, avem misiuni periodice în care trebuie să prezentăm un produs, să facem recenzii și conținut de calitate pentru a susține și promova produsele Samsung. 

În excursii avem misiuni, trebuie să mergem la evenimente, să oferim informații la standul Samsung, să scriem articole, să facem poze, să publicăm pe FB, twitter și alte rețele etc. Aici au greșit cei doi implicați în scandal, pentru că drumul lor și cheltuielile suportate de companie trebuiau contrabalansate de aceste lucruri.

All work an no fun?

 

 Evident că nu. Primul avantaj pe care îl văd, fiind pasionat de gadgeturi, este faptul că pot pune mâna pe cele mai tari produse Samsung înainte de a ajunge oficial în România.

În mai am fost selecționat pentru a merge la evenimentul de lansare al Galaxy S III, un telefon pe care îl aștepta lumea de un an întreg cu sufletul la gură, iar eu am avut ocazia de a sta în primele rânduri și de a pune mâna pe el printre primii. Colegii mei au fost la lansări și expoziții în Seoul, Barcelona, Londra și Berlin, fără a mai pune la socoteală tabăra din vară organizată împreună cu echipa din Bulgaria.

Însă partea cea mai tare este comunitatea. Suntem sute de mobileri în zeci de țări, un amalgam de limbi, culturi, vârste și interese. Evenimentul din Londra la care am participat a fost bestial fără nici o îndoială, însă dacă nu ar fi fost colegii străini cu siguranță ar fi lipsit farmecul. Inutil să spun că încă păstrăm legătura, iar pe grupul internațional de Facebook e o activitate intensă.

Bonus

 

Jucându-mă cu telefoane și îndeplinind misiuni m-am apucat de învățat programe de editat filme. Sigur, sunt încă un amator, însă m-am apucat singur să învăț animație în After Effects și dacă aș putea dedica mai mult timp cu siguranță ar ieși ceva drăguț. În plus am reînviat blogul...

Bottom line

 

Samsung Mob!lers este un program care îmi merge la inimă. Îmi place atât de tare încât întreb mereu de device-uri noi și fac filmulețe și scriu articole în afara sarcinilor mele. Dacă aș avea de reproșat ceva, ar fi că nu avem suficient de multe de făcut :)

Din cauza asta nu pot să nu mă urc pe pereți când văd că întreg proiectul e pus în pericol de doi bloggeri nesemnificativi pe lângă ceilalți 90 de mobileri participanți care s-au simțit extraordinar la Berlin...

1 comment:

  1. Ar fi fost interesanta o trimitere la presa care a scris despre cei doi bloggeri, doarece multi dinter cititorii acestui blog nu stiu nimic despre neplacutul eveniment.

    ReplyDelete