28 August 2012

Sighișoara

Continuăm drumul și ajungem în Sighișoara, pe care deși am văzut-o de nenumărate ori nu trebuie ratată dacă e în drum. Noi fiind cu cortul a trebuit întâi să ne îndreptăm către un camping și recomand cu cea mai mare căldură Vila Franka, unde am mai stat și în 2007, parcă. Este situat pe un deal chiar lângă oraș și de acolo este o panoramă extraordinară asupra întregii localități și, bineînțeles, a cetății.
Inutil să spun că are toate facilitățile începând cu grupuri sanitare și terminând cu prize. Chelnerii de la restaurantul lor au fost drăguți și ne-au lăsat să ne încărcăm acumulatorii de la aparatele foto în interior, ca să nu le lăsăm de izbeliște noaptea.






A doua zi am vizitat cetatea care de fiecare dată mi se pare mai bine întreținută și mai plină de viață. Merită văzut muzeul de istorie a orașului aflat în turnul cu ceas, atât pentru exponatele și explicațiile foarte amănunțite cât și pentru arhitectura turnului. Sunt expuse cronologic de la artefacte neolitice până la obiecte de uz casnic din secolele XIX-XX și există un etaj întreg dedicat breslelor și meșteșugurilor lor. Nu lipsesc obiectele de farmacie, preferata tuturor fiind trusa de amputare (una mai frumoasă am văzut la muzeul farmaciei din Sibiu). O mare porcărie, însă, e muzeul camera de tortură, care este literalmente o cameră. Are câteva exponate, însă nici unul original și multe forografii ale unor gravuri, manuscrise sau exponate.
Apoi am fost la biserica din deal urcând pe scările acoperite și am coborât prin cimitir. Paranteză macabră aici... pietrele funerare arată extraordinar și nu m-am putut abține să nu pozez scrisurile gotice de care sunt îndrăgostit!

1 comment:

  1. Cred ca merita detaliat descrierea centrului orasului si relatia Cetate-Orasul nou.Oras nou din care cel putin Biserica ortodoxa merita mentionata,desi in Piata mare, la fiecare festival(Festivalul cetatilor medievale,Festivalul proetnica, etc.) se umple o scena de artisti de marca.Ar fi fost interesante si niste poze cu pietre funerare evanghelice.Insa reportajul este destul de incitant , chiar frumos si asa.

    ReplyDelete