30 August 2012

Praid

Trebuie să fac o paranteză și să spun că în Fântânele, Mureș, chiar vizavi de unul dintre turnurile de răcire ale termocentralei, la Viktoria Club, am mâncat cea mai bună pizza din viața mea. A avut porție dublă de mozarella și usturoi! Nu m-aș fi gândit în viața mea să pun usturoi pe pizza! Genial...

Și am ajuns la Praid cu intenția de a vedea salina. Cu o zi înainte se întâmplase un accident cu unul dintre autobuzele care transportă pasagerii în interior așa că statistic noi eram salvați (care sunt șansele să se întâmple două zile consecutiv?). Se intră cu un autobuz, apoi se coboară niște scări, iar în final intri în marea sală a salinei. Într-un capăt este o capelă, iar de-a lungul unui zid se construiau trasee stil Aventura Park. Când ne-am întors acasă am aflat că tocmai au dublat prețurile de intrare din cauza asta, ceea ce mi se pare ușor stupid. Practic chit că ai 5, chit că ai 65 de ani, trebuie să plătești ca și cum ai fi dispus să te cațeri pe rahaturile alea. 

O impresie bună mi-a făcut mica expoziție amenajată într-un intrând al unui perete, unde se găsesc atât mostre de sare cât și diverse utilizări (săpunuri, sare de baie etc), precum și un istoric extrem de detaliat în română, maghiară și engleză.

4 comments:

  1. Poza e cam deformata.Incaperea aceia e chiar asa de vasta?Cum rezista la presiune?La ce adancime este?Cam ce forte de compresiune se manifesta la acea adancime?Cam intre ce vai este situata aceasta salina?Oare exista riscuri de infiltrare a apei?Daca se infiltreaza apa este buna apa aceia pentru muraturi?Cam ce riscuri de dizolvare a structurii de rezistenta ar presupune o eventuala infiltrare de apa?

    ReplyDelete
  2. Nu știu, frate, întreabă un geolog că eu sunt programator :))

    ReplyDelete
  3. Nu s-a schimbat cu nimic pretul de intrare; e acelasi...

    ReplyDelete
  4. ci chiar nu au traseele pe pereti si locul de joaca pentru copii cu gonflabile - toate nu au legatura cu pretul de intrare. Si la traseele de aventura si la locul de joaca plateste doar cine vrea sa intre ....

    ReplyDelete